Toyota w końcu realizuje swoje plany dotyczące pojazdów elektrycznych

Firma ujawniła 15 koncepcji EV na początku tego tygodnia. Oto jak wyglądają.

Samochody elektryczne zmieniają świat. Podczas gdy benzyna wciąż króluje, pojazdy napędzane energią z baterii szybko stają się drogą naprzód dla wielu producentów samochodów – w tym dla Toyoty, która w końcu ujawniła swoje ogromne poparcie dla elektryfikacji dzięki 15 zupełnie nowym samochodom koncepcyjnym na baterie.

We wtorek dyrektor generalny Akio Toyota wyszedł na scenę podczas briefingu medialnego w Tokio, aby ujawnić przyszłe strategie producenta samochodów w zakresie pojazdów elektrycznych dla marek Toyota i Lexus. Podczas gdy dyrektor generalny był w centrum uwagi, ujawnił plany zelektryfikowania aż 30 nowych i istniejących modeli w ciągu następnej dekady. I choć nazwa gry to zielona energia i energooszczędność, firma zobowiązuje się również nie zapominać o pojazdach do pracy i zabawy.

Dosłowne opuszczenie kurtyny przez Toyotę spowodowało, że producent zaprezentował 15 nowych pojazdów koncepcyjnych, z których wszystkie będą wspierane przez tak bardzo potrzebne zaangażowanie Toyoty w elektryfikację. Pomimo tego, że jest dostawcą Priusa, firma w przeszłości niekoniecznie była tak zainteresowana pełną elektryfikacją. Producent samochodów wcześniej postawił na energię wodorową w porównaniu z pojazdami z napędem akumulatorowym, co dało konkurentom, takim jak Volkswagen, przewagę w technologii pojazdów elektrycznych.

Liderem będzie flagowa marka Toyoty, Lexus, która do 2030 r. będzie oferować zelektryfikowaną wersję każdego pojazdu sprzedawanego w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Do 2035 r. całkowicie wyłączy również silnik spalinowy na tych rynkach. wprowadzenie na rynek crossovera Lexusa RZ w 2022 roku, który jest zbudowany na tej samej platformie, co nadchodząca Toyota bZ4X i Subaru Solterra.

Lexus wprowadzi również na rynek zelektryfikowane pojazdy w co najmniej trzech innych segmentach, w tym pełnowymiarowy SUV, sedan i supersamochód , który podobno dziedziczy jedne z najlepszych właściwości jezdnych legendarnego Lexusa LFA – tylko z silnikami elektrycznymi napędzającymi koła zamiast połykający gaz V10. Toyota nie ujawniła zbyt wiele na temat swojego elektrycznego supersamochodu, ale zasugerowała, że ​​będzie miał ponad 430 mil zasięgu, czas od zera do 60 mil na godzinę w okolicy o czasie krótszym niż dwie sekundy i możliwość zastosowania technologii akumulatorów półprzewodnikowych .

Firma wprowadzi również na rynek szereg pojazdów sygnowanych tabliczką znamionową Toyoty, w tym wiele crossoverów i SUV-ów we wszystkich rozmiarach (pełnowymiarowy, standardowy i kompaktowy), a także ultrawydajnego małego miejskiego crossovera, a także średniej wielkości sedana .

Toyota zaprezentowała także trzy niszowe koncepcje, które przypominają pojazdy lifestylowe. Na scenie pojawiło się sportowe coupe podobne w stylistyce do Supry, pick-up i nowe podejście do kultowego, zdolnego do jazdy terenowej FJ Cruisera o nazwie Compact Cruiser.

Obecnie Toyota oferuje dwa pickupy, średniej wielkości Tacoma i pełnowymiarowy Tunda. Koncepcja pokazana na imprezie prawdopodobnie zapowiada średniej wielkości pickupa, biorąc pod uwagę status Tacomy jako najlepiej sprzedającego się modelu Toyoty. Byłby to jeden z pierwszych zelektryfikowanych pickupów w tym segmencie, ponieważ obecnie ogłaszane oferty innych producentów samochodów (takich jak Ford F-150 Lightning , Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer EV i Rivian R1T ) są pełnowymiarowe. Nie jest jeszcze jasne, czy Toyota będzie miała ofertę w obu segmentach, gdy przejdzie na zasilanie bateryjne.

Wreszcie, Toyota zaprezentowała również dwa futurystyczne koncepcje vanów, które nazywa Micro Box i Mid Box. Nazwy odnoszą się do rozmiaru, przy czym Micro Box jest mniejszy. Producent samochodów nie ujawnił dokładnie, w jaki sposób te dwie koncepcje mogą wpasować się w jego ofertę, ale prawdopodobnie może być skierowany na rynki komercyjne (takie jak Toyota e-Palette ) lub dostawy na ostatnim odcinku.

Na początku tego miesiąca producent samochodów ogłosił plany budowy fabryki akumulatorów w Północnej Karolinie, co jest posunięciem, które nastąpiło po zastawie w wysokości 3,4 miliarda dolarów na „baterie samochodowe” w Stanach Zjednoczonych w 2030 roku. Toyota wierzy, że jej gambit pomoże firmie sprzedać aż 1,8 miliona zelektryfikowanych pojazdów w Stanach Zjednoczonych (i 3,5 miliona na całym świecie) w ciągu następnej dekady.

I chociaż wszystkie te pojazdy były tylko konceptami, pierwszym nowoczesnym i całkowicie zasilanym akumulatorem samochodem Toyoty, o którym wiemy, będzie Toyota bZ4X 2022, która ma trafić do sprzedaży na wiosnę.

Obejrzyj wydarzenie poniżej:

Tokio, Japonia, 14 grudnia 2021 r. – Firma Toyota Motor Corporation (TMC) zorganizowała dziś spotkanie z mediami na temat strategii dotyczących akumulatorowych pojazdów elektrycznych.

Dodaj komentarz

Previous post Co należy wiedzieć o korzystaniu z funkcji Time Insights Kalendarza Google
Next post Co wiemy do tej pory o fatalnej katastrofie Tesli w Paryżu