Ford wkracza w erę, w której pojazdy elektryczne to elektrownie na kołach
Wszystko, co wiemy o tym, które pojazdy elektryczne Forda będą w stanie naładować się nawzajem w mgnieniu oka.
Wyczerpywanie się paliwa w aucie na benzynę to odwieczna bajka, problem, który zazwyczaj można rozwiązać przy pomocy kanistra i odrobiny pracy nóg do najbliższej stacji benzynowej. Samochody elektryczne to inna historia, biorąc pod uwagę, że w przenośnym pojemniku nie można przechowywać wystarczającej ilości energii elektrycznej ( przynajmniej jeszcze nie ), więc naturalne jest, że właściciele przechodzący na nową technologię mogą odczuwać pewien niepokój o zasięg.
Ford jest jednym z wielu producentów samochodów, którzy zdali sobie sprawę, że samochód elektryczny jest w zasadzie gigantycznym bankiem energii na kołach. Niedawno oficjalnie ogłosił , że jego zasilane bateryjnie F-150 będzie mogło nawet dzielić zgromadzony ładunek z innymi pojazdami z gamy pojazdów elektrycznych Forda – i nie tylko – które potrzebują trochę doładowania, aby dostać się do następnej stacji ładowania.
Nie powinno dziwić, że Ford miał w zanadrzu kilka raczej użytkowych sztuczek dla całkowicie elektrycznego Forda F-150 Lightning 2022 i jego hybrydowego kuzyna. W rzeczywistości F-150 PowerBoost Hybrid pojawił się na początku tego roku, kiedy pomógł utrzymać światła dla Teksańczyków , którzy byli bez zasilania podczas zimowej burzy.
Wiedzieliśmy już, że Ford planuje dodać coś w rodzaju możliwości ładowania pojazdu do pojazdu do zasilanego bateryjnie F-150 Lightning. W rozmowie z The Drive w listopadzie, główna inżynier F-150 Lightning, Linda Zhang, potwierdziła, że pracują nad taką funkcją dla pierwszego całkowicie elektrycznego pickupa producenta, ale nie ujawnili jej oficjalnie ani nie wyjaśnili jej możliwości aż do zeszłego tygodnia.
W zeszłym miesiącu Zhang powiedział, że tylko F-150 Lightning będzie w stanie dzielić moc akumulatora pokładowego z innym pojazdem. Ale nowe informacje Forda rozszerzają tę funkcję dawania innym opłat na F-150 Hybrid, który będzie wykorzystywał do tego swój pokładowy generator. Inne pojazdy z gamy Forda będą mogły bezpośrednio korzystać z tego dwukierunkowego ładowania. Na przykład, Ford będzie obsługiwał crossover Mustang Mach-E, dostawczy E-Transit i inne F-150 Lightningi poza bramą. Producent twierdzi, że żądny energii F-150 Lightning ładuje się do 13 mil na godzinę od innego F-150 Lightning, a jego furgonetka E-Transit może otrzymać wystarczającą ilość soku, aby zyskać nawet 10. Może to nie wydawać się bardzo dużo, ale może to mieć ogromny wpływ na świat, jeśli pojazdy utknęły zaledwie kilka mil od apubliczna stacja ładująca lub te odosobnione w odległej lokalizacji.
Po wyposażeniu w opcjonalny pakiet Ford Pro Power Onboard, F-150 Lightning może dostarczyć do pojazdu, z którym dzieli ładunek, do 9,6 kW mocy. Tymczasem hybryda może dostarczyć mniejsze (ale wciąż imponujące) 7,2 kW. Według Forda jest to wystarczająco dużo, aby na przykład zwiększyć zasięg elektrycznego crossovera Mach-E o średnio 30 km w zaledwie godzinę.
Ta funkcja zapowiada się również niezwykle użyteczna dla klientów flotowych Forda; mogą w dowolnym momencie wdrożyć wiele pojazdów elektrycznych lub hybrydowych F-150, a mianowicie do zasilania przedmiotów lub narzędzi w miejscu pracy. Gdyby jeden pojazd był naładowany na akumulatorze, klient floty mógłby skorzystać z ciężarówki ratowniczej, aby podzielić się odrobiną soku, zamiast holować ciężarówkę do najbliższej ładowarki.
Funkcja ładowania pojazdu do pojazdu w modelu F-150 Lightning i Hybrid będzie niezależna od producenta, co oznacza, że dopóki samochód otrzymujący ładunek będzie mógł korzystać z zamontowanego w łóżku gniazda F-150 o napięciu 240 V, będzie się ładować. tak, jakby był podłączony do dowolnego innego źródła poziomu 2. Sposobem na to będzie użycie zwykłej przejściówki L14-30P na 14-50R wraz z przewodem zasilającym Ford Mobile, a każdy pojazd będzie można naładować za pomocą gniazda ładowania J1772.
Ford nie jest osamotniony w oferowaniu tego typu funkcji. Nowy Hyundai Ioniq 5 oferuje dwukierunkowe ładowanie, ale tylko przy prędkościach poziomu 1. Podobnie dyrektor generalny Rivian RJ Scaringe potwierdził, że jego pickup R1T i SUV R1S będą miały sprzęt niezbędny do ładowania pojazdu do pojazdu i pojazdu do domu. Według dyrektora generalnego Elona Muska , opóźniony Cybertruck Tesli również będzie miał podobną funkcję z planowanym na pokładzie 240-woltowym gniazdem.
Ta technologia może stanowić odskocznię na drodze do czasu, gdy amerykańska sieć ładowania rozrośnie się, aby obsłużyć liczbę przewidywanych pojazdów elektrycznych, które pojawią się na rynku w następnej dekadzie, chociaż może również pozostać standardową funkcją wielu samochodów elektrycznych z akumulatorami o dużej pojemności w przyszłości. Być może dzielenie się oskarżeniem z potrzebującym sąsiadem może nawet pewnego dnia być dobrym uczynkiem.